Onze aanpak

DataForInsights identificeert en realiseert relevante opportunities met de beschikbare data in samenwerking met de klanten.

DataForInsights richt zich op advies en implementatie van oplossingen, denkt vanuit het klantbelang, brengt duidelijke standpunten en oplossingen voor complexe problemen en onthult mogelijkheden die duurzame waarde kunnen leveren. DataForInsights’ kerncompetenties worden onderverdeeld in de volgende gebieden van excellentie:

Basis op orde

  • Data strategie
  • Business cases/use cases
  • Doelen/resultaat
  • Technology

Organisatie data bewustzijn

  • Data Geletterdheid
  • Data Management/Data Definities
  • Data Kwaliteit
  • Data Governance
  • Data Ethiek

Data Expertise

  • Data Visualisatie
  • Data Interpretatie
  • Data Integratie & Engineering
  • Aanpak Data Analyse/Scientist
Met deze 3 drie kernelementen laten wij zien hoe data en interpretatie ervan meetbare omzet en winstgroei kunnen genereren, terwijl we je begeleiden om met data efficiënter te werken en processen te optimaliseren. We helpen ook een data-gedreven cultuur op te bouwen door medewerkers te voorzien van expertise en bewustzijn op het gebied van data-analyse, wat bijdraagt aan organisatiedoelen.

Methode

In organisaties die datagedreven zijn, zijn data en analyses diep geïntegreerd in zowel de bedrijfsstrategie als de bedrijfscultuur. De nadruk ligt op het cultiveren van een mentaliteit waarbij beslissingen worden genomen op basis van feitelijke informatie, ondersteund door ervaring en domeinkennis. Uiteindelijk zijn deze drie kernelementen uitgewerkt tot 10 modules die centraal staan in het programma ‘Accelerate Data Driven Working’.

Bij het nastreven van succesvolle data-initiatieven binnen organisaties die een datagedreven aanpak nastreven, wordt het datagedreven werkprogramma opgebouwd met behulp van goed gefundeerde wetenschappelijke theorieën, waaronder die van vooraanstaande experts zoals Thomas Davenport, een thought leader op het gebied van data en analytics en tevens hoogleraar informatietechnologie en management. Dit raamwerk dient als leidraad om de transformatie naar een datagedreven aanpak effectief te kunnen sturen.

Data

Zonder data kun je geen goede analyses uitvoeren en je kunt niet echt goed zijn in analyses zonder echt goede data. Het meest fundamentele van data is; structuur, uniekheid, integratie, kwaliteit, privacy, security en governance.

Enterprise

Zonder een bedrijfsbreed data perspectief kan een bedrijf de strategische kwesties niet aanpakken met behulp van analyses en data. Managementvragen kunnen onbeantwoord blijven als de informatie versnipperd is.

Leadership

Leiders van organisaties hebben een sterke invloed op cultuur en kunnen mensen, geld en tijd mobiliseren om tot meer analytische beslissingen te komen. Een leider zal zich moeten bekommeren om data gedreven organisatie en analytische initiatieven.

Technology

De markt verandert snel en met de opkomst van nieuwe technologieën moet je als bedrijf continue bij blijven om met de beschikbare data te blijven concurreren om alles te weten over je bedrijf, klanten en markt.

Analytics

We hebben nog nooit een data gedreven organisatie gezien zonder veel analytisch georiënteerde mensen. Het vinden, ontwikkelen, beheren en implementeren van analyses en de mensen die deze analyses mogelijk maken, is van cruciaal belang.

Culture

Cultuur is cruciaal voor het maken van betere beslissingen met data. Data gedreven mensen zullen traditionele acties niet als gegeven accepteren. Zij zullen data gebruiken om rationeel en objectief te zijn over de business omgeving.

DataForInsights

Neem contact met ons op als we kunnen helpen met het implementeren van data gedreven werken en/of data gerelateerde oplossingen